Donderdag 8 oktober van 10:00 uur – 11:30 uur

Voor ondernemers, overheden en organisaties in de vrijetijdseconomie en aanpalende sectoren zoals welzijnsorganisaties, zorgorganisaties, sport, natuur, cultuur, retail & horeca. In de week van 5 oktober is het de Nationale week van Toegankelijkheid. Tijdens de kennissessie zijn experts aanwezig die vertellen over de kansrijke nichemarkten voor preventieve gezondheidsconcepten, toegankelijkheidsconcepten voor multigeneratievakanties, gastvrijheid en marketingkansen. 


Wensen en behoeften van gasten veranderen voortdurend. Sommige ontwikkelingen zoals het belang van gezondheid, vitaliteit en ruimte worden versterkt door Covid-19. Bovendien wordt men steeds ouder en neemt het aantal mensen met een beperking sterk toe. De vraag naar toegankelijk vrijetijdsaanbod en aanbod dat aansluitend is op gezondheidswensen: ontspannen, ontzorgen, opladen, bewegen, stijgt. Bovendien is het interessant om te kijken hoe ontwikkelingen door social distancing benut kunnen worden voor conceptontwikkeling, gericht op seizoensverlenging en omzetstijging. We gaan in op deze onderwerpen, samen met o.a. Jos Klerx van de Rabobank, Merlijn Pietersma van ZKA Strategy, Gerard de Nooij van Ongehinderd en Eelke Kelderman van Eelke Droomt 

Programma: 

• Opening door Lennart Graaf & Bas Westerweel 

• Trends & ontwikkelingen, feiten en cijfers over vergrijzing, gezondheidstrends, toegankelijk toerisme en mogelijkheden voor nieuwe markten en producten, door Jos Klerx, sectorspecialist Horeca & Recreatie bij de Rabobank. 

• In gesprek met ondernemer Gerard de Nooij van Ongehinderd en Eelke Kelderman, eigenaar van Eelke Droomt over het belang en de toegevoegde waarde van toegankelijke vrijetijdsproducten, marketingkansen, gastvrijheid en productontwikkeling. 

• Jorien Slot-Heijs van het Mulier Instituut over het belang van buiten zijn en buitenspelen voor kinderen. 

• Keynote van Merlijn Pietersma van ZKA Strategy, over mogelijkheden om ‘social distancing’ in te zetten als mogelijkheid voor nieuwe belevenissen & concepten (rust, ruimte, tijd, gezondheid). Merlijn vertaalt marktkansen door naar concrete tips en adviezen over onderwerpen zoals dynamic pricing, seizoensverlenging, management sharing, capaciteitsmanagement en nieuwe concepten. 


Contact

Vragen of opmerkingen?

Contact opnemen